יום רביעי, 21 באוקטובר 2009

אופטימיזציה למשקל הקובץ (חלק 2)

אחרי שעברנו בפוסט הקודם על כמה עניינים בסיסיים, הנה עוד כמה נקודות שיעזרו לשמור על משקל סביר לקובץ ה-swf:
  •  פונטים. כל פונט שנעשה בו שימוש ב-fla, מעלה את משקל הקובץ. לדוגמא - אם נכתוב את הטקסט "פלאש ומסביב" בפונט אחד הקובץ ישקול פחות מאשר אם נכתוב "פלאש" בפונט אחד ו"ומסביב" בפונט נוסף. נשמע אולי טריוויאלי, אבל לא תמיד מקדישים תשומת לב לעניין מספר הפונטים שנעשה בהם שימוש. (כמובן שמשקל הקובץ הוא לא הכל, והרבה פעמים נחליט בכל זאת להוסיף עוד פונטים...).
  • אופטימיזציה של shapes. לפעמים על הבמה מופיעות צורות מורכבות יחסית. בפלאש יש אפשרות לאופטימזציה של צורות כאלה, בלחיצת כפתור. האפשרות הזאת מופיעה בתפריט - Modify  --> Shape ---> Optimize.
    בדוגמא הבאה שתי הצורות נראות כמעט זהות. על אחת מהן, הימנית, הופעלה פעולת ה-Optimize.
    המשקל שהיא תופסת הוא פחות משליש ממשקל הצורה השמאלית.

  • ויקטור. כלומר, להפוך תמונה לגרפיקה וקטורית. פעמים רבות, אפשר להפוך לוגואים או אלמנטים גפריים שונים שמופיעים בצורת תמונה, לגרפיקה וקטורית. נכון, זה עוד זמן עבודה, אבל לא תאמינו כמה זה יכול לחסוך במשקל :)
    עם זאת, צריך לדעת שבמקרים מסויימים נעדיף לעשות דווקא ההפך. למשל, אם יש לנו רקע שמורכב מאלמנטים וקטוריים רבים ומורכבים, סביר להניח שיהיה עדיף להפוך את הרקע הזה לתמונה, והמשקל דווקא יירד.

 הערות, הארות ותוספות יתקבלו בשמחה :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה